W ramach „Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa 2.0 na lata 2021-2025” odwiedzili nas uczniowie z sąsiadującej z nami Szkoły Muzycznej I stopnia.

Uczniowie czytali naszym przedszkolakom wybrane pozycje literatury dziecięcej m.in. „Muminki” z podziałem na role oraz przeprowadzili pogadankę nt. zachowania w sytuacji zagubienia się. Wszystkie przedszkolaki były zachwycone wizytą starszych kolegów 🙂 Mamy nadzieję, ze jeszcze do nas wrócą 😉

Dziękujemy Panu Karolowi Gola za zorganizowanie spotkania uczniów szkoły muzycznej z przedszkolakami z „Tajemniczego Ogrodu” 🙂

Dwoje dzieci ze szkoły siedzi na krześle i czyta książkę przedszkolakom, które siedzą w kręgu i uważnie słuchają

W ramach grudniowych działań „Cały Wrocław czyta” został stworzony PROJEKT EDUKACJI CZYTELNICZEJ PT. „Wypatrując pierwszej gwiazdki” czyli tradycje i zwyczaje Bożego Narodzenia w wybranych pozycjach literatury dziecięcej. W ramach projektu wszystkie przedszkolaki poznawały wybrane tradycje związane z Bożym Narodzeniem na postawie książek: „Niezbędnik świąteczny”, „Gwiazdka!Nie przeszkadzać!”, „Choinka. Jestem jaka jestem” oraz „Kocia Kicia i Nunuś. Idą Święta”. W ramach projektu został zorganizowany w przedszkolu „Dzień z teatrzykiem Kamishibai”. Oto kilka migawek z naszych działań:

Wyrabianie, wypiekanie i ozdabianie pierniczków w ramach projektu 🙂

 

Poznawanie bożonarodzeniowych tradycji w krajach pochodzenia naszych wolontariuszek (Grecja, Hiszpania, Włochy):

W ramach grudniowych działań z zakresu projektu „Magiczna moc bajek” najstarsze przedszkolaki na podstawie wybranych książek m.in.”Paczkowe drzewo”, „Kasztany w czekoladzie”S.Brzozowskiego oraz teatrzyku Kamishibai wyd. „Podręcznikarnia” rozmawialiśmy o znaczeniu słowa inność oraz próbowaliśmy odpowiedzieć na pytanie projektowe „Dlaczego powinniśmy tolerować innych?”

Drodzy rodzice i przedszkolaki zachęcamy was do wspólnego czytania z dzieckiem w domu oraz odwiedzenia pobliskiej biblioteki publicznej.

[/vc_row]
[/vc_row]
[/vc_row]
[/vc_row]
[/vc_row]
[/vc_row]
[/vc_row]

    Drodzy rodzice przedszkolaków 🙂

Jak zapewne wiecie czytanie rozwija wiele sfer Waszych pociech. Poniżej sporządziłam listę niezastąpionych korzyści jakie daje systematyczne, głośne czytanie dzieciom. Zachęcam do zapoznania się i mam nadzieję, że to zmotywuje Was do wprowadzenia we własnych domach rytuału codziennego np. wieczornego czytania naszym przedszkolakom 🙂 Trzymam kciuki! Czytajmy jak najwięcej 🙂

Dlaczego warto poświęcić czas na czytanie dzieciom

[/vc_row]
[/vc_row]
[/vc_row]
[/vc_row]
[/vc_row]
[/vc_row]
[/vc_row]

Dnia 25.11.br obchodziliśmy z przedszkolakami z Tajemniczego ogrodu „Międzynarodowy Dzień misia”. Z tej okazji słuchaliśmy fragmentów bajek z  misiowymi bohaterami, rozpoznawaliśmy sławne bajkowe misie na kolorowych ilustracjach oraz uczyłyśmy się słowa miś w językach naszych ukochanych wolontariuszek 🙂

Poniżej migawki z tego wydarzenia 🙂

W ramach listopadowych zadań z projektu „Magiczna moc bajek” wysłuchaliśmy audoibooka „Muzyka przyjaźni” A.Bomby, rozmawialiśmy o tym kim jest przyjaciel, tworzyliśmy wspólnie przepis na przyjaźń oraz serce dla przyjaciela 🙂 Oto kilka migawek z tego wydarzenia …

seg_soft

oznorCOQR_soft    

 

W listopadzie przedszkolaki z „Tajemniczego ogrodu” wzięły udział w konkursie plastycznym

pt.”Bohaterowie współczesnej literatury dziecięcej”, którego celem było:

  • promowanie aktywności czytelniczej,
  • poznanie bohaterów współczesnej literatury dziecięcej
  • kształtowanie wrażliwości odbioru utworów literackich
  • rozbudzanie kreatywności,wyobraźni i umiejętności plastycznych dzieci.
  • Oto nasze cudne prace 🙂

W listopadzie najstarsze przedszkolaki wykonały przepiękne prace na konkurs pt. „Basia i czas wolny” w oparciu o lekturę książki Zofii Staneckiej „Basia i telefon” oraz „Basia i tablet, którego celem było:

  • promowanie czytelnictwa oraz książki w jej pierwotnej postaci,
  • promowanie aktywnego spędzania wolnego czasu wyłączającego tablet, telefon, telewizor,
  • rozwijanie kreatywnego i twórczego myślenia oraz talentu plastycznego
  • inspirowanie do aktywnej twórczości
  • rozwijanie zainteresowań różnymi technikami plastycznymi
  • W efekcie powstały takie oto piękne prace:
    seg_soft

    rpt

    seg_soft

Dnia 5.11.br obchodziliśmy w naszym przedszkolu ”Międzynarodowy dzień postaci z bajek” 

Celem akcji było:

  • propagowanie czytelnictwa,
  • rozwijanie zainteresowań dzieci baśniami
  • rozwijanie wyobraźni dziecięcej oraz inspirowanie do wyrażania treści w formie wypowiedzi
    i ekspresji ruchowej.

W programie dnia pojawiły się m.in.:

  • bajkowe zgadywanki,
  • rozpoznawanie bajek po wybranym fragmencie tekstu/utworu muzycznego,
  • tropienie pomylonych tytułów bajek
  • rozpoznawanie bajek po charakterystycznych rekwizytach
  • oddzielanie grochu od ryżu
  • bajkowe puzzle
  • Poniżej parę migawek z tego wydarzenia…… 🙂

Zajęcia biblioteczne w Miejskiej Bibliotece Publicznej Filia nr 32 we Wrocławiu

10.11.br najstarsze przedszkolaki odwiedziły najbliższą bibliotekę publiczną oraz wzięły udział w zajęciach z Panią bibliotekarką. Podczas zajęć dzieci dowiedziały się jak funkcjonuje biblioteka, na jakie działy podzielone są pozycje książkowe, w jaki sposób można zapisać się do biblioteki oraz jakie zasady/terminy obowiązują czytelnika po wypożyczeniu książek. Dzieci posłuchały również fragmentów czytanej przez Panią bibliotekarkę książki dla dzieci oraz miały okazję pooglądać wybrane książki z księgozbioru literatury dziecięcej. Po spotkaniu każde z dzieci otrzymało czasopismo naszych wrocławskich krasnali, zakładkę do książki oraz karteczkę z adresem i godzinami otwarcia biblioteki. Ależ to było miłe spotkanie 🙂

rpt

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Cykliczne czytanie dzieciom przedszkolnych rodziców

 

Dnia 11.10.br obchodziliśmy „Dzień drzewa” połączony z grami terenowymi i czytaniem w cieniu kasztanowca na terenie naszego „Tajemniczego ogrodu” 🙂

W cieniu kasztanowca czytała nam jedna z mam, a w przedszkolu nasze ukochane wolontariuszki przeczytały dzieciom książki dla dzieci w swoich ojczystych językach ze swoich krajów pochodzenia (Grecji, Włoch i Hiszpanii)

[/vc_row]
[/vc_row]
[/vc_row]
[/vc_row]
[/vc_row]
[/vc_row]
[/vc_row]
[/vc_row]
[/vc_row]
[/vc_row]
[/vc_row]
[/vc_row]
[/vc_row]
[/vc_row]
[/vc_row]
[/vc_row]