Integracyjny WF- Świąteczna Misja 2024

W dniu 11.12.2024 roku grupa „Ogrodnicy” i „Tropiciele” wzięli udział w Integracyjnym WF-Świąteczna Misja. Była to niezwykła misja ratowania Świąt, pełna ruchu, zabawy i świątecznej atmosfery! Poprowadziła ją Kasia Kozikowska – paralimpijka i niesamowita inspiracja dla dzieci i młodzieży.

#IWF2024 #BeActive #IWFPoland #IWFPoland2024 #IntegracyjnyWF

logo Akademia Krokieta I Lamy - edukacja w ruchu

Ukończyliśmy #3, ostatnie już wyzwanie pierwszego etapu projektu “Edukacja w ruchu”!

W grudniu na dzieci czekały zabawy edukacyjno-ruchowe związane z tematyką świąteczną.

Cieszymy się, że wzięliśmy udział w tej inicjatywie i z niecierpliwością czekamy na informację, czy udało nam się zakwalifikować do drugiego etapu. Wkrótce podzielimy się także z Wami tymi wieściami!

#edukacjawruchu #edukacjawruchuWroclaw #PhysicallyActiveLearning @FundacjaV4Sport @awf.wroc @AkademiaKrokietaiLamy @wroclaw.wroclove

Grudzień sprzyja zabawom wokół tematyki świątecznej. W tym miesiącu dzieci bawiły się i uczyły w ruchu z wykorzystaniem materiałów Akademii Krokieta i Lamy, do których mamy dostęp w ramach udziału w projekcie “Edukacja w ruchu”.

W zabawie dzieci dokonywały wyborów, wykonując ruchy, a każda opcja była pełna humoru i wyobraźni.
Co wolisz: Świąteczne wybory!
Czy dzieci wolą polecieć saniami Świętego Mikołaja, czy wspinać się z nim przez komin?
Kolacja z elfami czy z reniferami?
Choinka udekorowana słodyczami czy naturalna w lesie? Święty Mikołaj na skuterze czy na jednorożcu? Bombki na suficie czy na drzewku liściastym?

#edukacjawruchu #edukacjawruchuWroclaw #PhysicallyActiveLearning @FundacjaV4Sport @awf.wroc @AkademiaKrokietaiLamy @wroclaw.wroclove

Właśnie ukończyliśmy drugie już wyzwanie w ramach projektu “Edukacja w ruchu”!

Drugie wyzwanie projektu „Edukacja w ruchu”
W tym miesiącu dzieci mogły w ruchu sprawdzić swoje zimowe preferencje oraz wybory swoich kolegów i koleżanek.❄️ Nie były to oczywiste aktywności, ale nie będziemy zdradzać naszych wszystkich sekretów.🤫
#edukacjawruchu #edukacjawruchuWroclaw #PhysicallyActiveLearning
@FundacjaV4Sport
@awf.wroc
@AkademiaKrokietaiLamy

@wroclaw.wroclove

Biorąc udział w projekcie “Edukacja w ruchu”, możemy również korzystać z innych materiałów Akademii Krokieta i Lamy. W tym miesiącu dzieci ćwiczyły oglądając filmik „Co wolisz? Zimowe zagadki pełne śmiechu!” Film zachęcał dzieci do dokonywania wyborów poprzez ruch, a każda opcja jest zabawna i abstrakcyjna, co gwarantuje dużo śmiechu

#edukacjawruchu #edukacjawruchuWroclaw #PhysicallyActiveLearning

@FundacjaV4Sport @awf.wroc @AkademiaKrokietaiLamy @wroclaw.wroclove

Za nami pierwsze wyzwanie projektu „Edukacja w ruchu”!

W tym miesiącu dzieci w ruchu sprawdziły swoje preferencje dotyczące jesiennych zagadnień.🍄🍁 Wzięły także udział w zabawie integracyjnej.
A Wy co wolicie – zbierać grzyby 🍄 czy skakać w kałużach? 💦
#edukacjawruchu #edukacjawruchuWroclaw #PhysicallyActiveLearning
@FundacjaV4Sport
@Akademia Wychowania Fizycznego we Wrocławiu
@AkademiaKrokietaiLamy

@wroclaw.wroclove

Zrealizowaliśmy również inne zajęcia z wykorzystaniem dodatkowych materiałów Akademii Krokieta i Lamy: Grzybowe wybory- co wolisz? Zadaniem dzieci było pokazanie ćwiczeniem swoich wyborów. Dlaczego bierzemy udział w tej inicjatywie? Już kilka minut ruchu dziennie poprawia koncentrację, co może przełożyć się na lepsze osiągniecia edukacyjne, dlatego tak ważne jest by stwarzać dzieciom dodatkowe preteksty do aktywności fizycznej w ciągu dnia.

Projekt „Edukacja w ruchu”

Dlaczego realizujemy ten projekt?
Rekomendacje Światowej Organizacji Zdrowia (WHO) mówią o tym, że do prawidłowego rozwoju, dzieci potrzebują co najmniej 60 minut aktywności fizycznej dziennie, codziennie, aby rozwijać się prawidłowo. Tymczasem wyniki wielu badań wskazują na to, że dzieci są niewystarczająco aktywne fizycznie, a statystyki dotyczące siedzącego stylu życia najmłodszych stale się pogarszają.
Co więcej, dużo czasu w pozycji siedzącej dzieci spędzają przy nauce – w szkole, przedszkolu i w domu. Dlatego tak ważne jest, by zadbać o ruch, który będzie towarzyszył im w ciągu całego dnia – również w czasie nauki.
Jakie korzyści może przynieść dzieciom udział w projekcie?
● PRAWIDŁOWY ROZWÓJ PSYCHOFIZYCZNY
Więcej okazji do ruchu w ciągu dnia to oprócz oczywistej dbałości o kondycję fizyczną i psychiczną dzieci, niezbędny element ich prawidłowego rozwoju.
● LEPSZE WYNIKI W NAUCE
Już kilka minut ruchu dziennie poprawia koncentrację, co może przełożyć się na lepsze osiągnięcia edukacyjne.
● JESZCZE LEPSZA INTEGRACJA GRUPY
Zabawy ruchowe wzmacniają więzi między dziećmi, co wpływa na lepszą atmosferę w grupie.
● RUCH I DOBRA ZABAWA
Wykonując zadania ruchowe, osadzone w atrakcyjnej fabule, dzieci zostają uczestnikami pasjonujących przygód, które nie tylko dostarczają cennych treści edukacyjnych, ale także przynoszą wiele radości i uśmiechu.

Projekt realizowany jest we współpracy z Fundacją V4Sport, Akademią Wychowania Fizycznego im. Polskich Olimpijczyków we Wrocławiu oraz Akademią Krokieta i Lamy. Inicjatywa finansowana jest ze środków Gminy Wrocław.

Spartakiada w „Tajemniczym Ogrodzie”

8.10.2024r. odbyła się Między przedszkolna Spartakiada w Tajemniczym Ogrodzie. Do udziału zostały zaproszone przedszkola z Wielkiej Wyspy oraz najbliższej okolicy. Dzieci brały udział w konkurencjach sportowych, podczas których mogły wykazać się swoją sprawnością fizyczną oraz sprytem. Dzieciom towarzyszyło słońce, uśmiech i dobra zabawa.

EDSS w „Tajemniczym Ogrodzie”

Nasza placówka wzięła udział w kolejnej edycji Europejskiego Dnia Sportu Szkolnego. Tym razem pod hasłem „Skacz na skakance”. Dzieci powoli nabierają wprawy w trudnej umiejętności skakania przez skakankę oraz kabel.

Projekt edukacyjny „Zdrowo i sportowo”

W roku szkolnym 2024/2025 nasze przedszkole przystąpiło do ogólnopolskiego projektu „Zdrowo i sportowo”.  Celem projektu jest zwiększenie  świadomości na temat roli i wagi aktywności fizycznej, odpowiedniego odżywiania i odpoczynku.  To również kampania skierowana do rodziców i wszystkich opiekunów dzieci.

Światowy Dzień Zdrowia

8 kwietnia w naszym przedszkolu będziemy obchodzić Światowy Dzień Zdrowia. Dzieci utrwalą zasady zdrowego odżywiania, wezmą udział w quizie na temat zdrowych nawyków żywieniowych, a w ogrodzie przedszkolnym przejdą ścieżką zdrowia.

Zajęcia z NFZ

W naszym przedszkolu odbyły się zajęcia edukacyjne we współpracy z NFZ. W ramach zajęć dzieci zostały zapoznane z zasadami zdrowego żywienia, higieny oraz zdrowego trybu życia. Punktem kulminacyjnym zajęć była gra planszowa, w której brały udział wszystkie dzieci. Odpowiadając na kolejne pytania zdobywały wiedzę oraz punkty.

22.06.2023 Dzień Żółty„Ścieżka zdrowia w ogrodzie” oraz posmakujemy zdrowego truskawkowego sorbetu ( lody dla ochłody).

Już 22 maja rozpocznie się dwunasta edycja Tygodnia Ruchu (MOVE Week). MOVE Week to coroczne globalne wydarzenie, które promuje korzyści płynące z aktywnego stylu życia oraz regularnego uprawiania sportu i aktywności fizycznej.Przez cały tydzień na terenie Europy będą odbywały się wydarzenia sportowe, których głównym celem jest promowanie różnych form ruchu i zdrowego stylu życia. Od swojej pierwszej edycji, MOVE Week zebrał ponad 4 miliony uczestników i stał się jednym z największych na świecie wydarzeń sportowych promujących korzyści z regularnego uprawiania sportu i aktywności fizycznej. Nasze przedszkole bierze udział w ty sportowym wydarzeniu.

Rowerowy Maj to największa kampania w Polsce promująca przemieszczanie się na rowerze, hulajnodze, rolkach czy deskorolce wśród uczniów szkół podstawowych oraz przedszkolaków. Zrodziła się w 2014 w Gdańsku, a od 2016 roku do kampanii przyłączył się Wrocław.

Poprzez kampanię:

– wpływamy na kształtowanie pozytywnych nawyków transportowych,

– promujemy zdrowy styl życia,

– wspieramy samodzielność dzieci,

– poprawiamy bezpieczeństwo komunikacyjne przy szkołach i przedszkolach,

– dbamy o środowisko.

Serdecznie zapraszamy naszych uczniów/przedszkolaków do aktywnego uczestnictwa w akcji. W celu zgłoszenia dziecka do rywalizacji należy wypełnić zgodę na udział osoby niepełnoletniej w kampanii Rowerowy Maj 2023.

Więcej informacji o akcji znajduje się na stronach internetowych: https://rowerowymaj.eu/ i https://www.wroclaw.pl/komunikacja/rowerowy-maj

Kampania edukacyjna „Zapobieganie krótkowzroczności u dzieci”

Fundacja Wspierania Rozwoju Okulistyki „OKULISTYKA 21” od września 2022 roku rozpoczęła realizację Kampanii edukacyjnej pn. „Zapobieganie krótkowzroczności u dzieci”, skierowanej do dzieci uczęszczających do wrocławskich przedszkoli i szkół podstawowych oraz ich rodziców/opiekunów.

krótkowzroczność

Zajęcia pokazowe z „Akademii Krokieta i Lamy”

dzieci ćwicządzieci stoją w koledzieci stoją w kole

Wyniki konkursu „Aktywne przedszkolaki”

 

Miło nam ogłosić wyniki konkursu „Aktywne przedszkolaki”

I miejsce „Jesienny spacer po parku” grupa III „Zuchy” – Przedszkole nr 7 w Zespole Szkolno-Przedszkolnym nr 5

II miejsce „Sportowy szlak” grupa 6-latki Przedszkole nr 79

III miejsce „W zdrowym ciele – zdrowy duch” Grupa IV Przedszkole nr 36 im. Wandy Chmielowskiej

 

Wyrożnienie:

„Jesienna rozgrzewka” grupa „Zajączki” Przedszkole nr 1 „Planeta Uśmiechu”

„Gimnastyka dla smyka – gra gigant” grupa „Myszki” Przedszkole nr 87 „Wrocławskie Dzieciaki”

„Ścieżka zdrowia” grupa „Biedronki” Przedszkole nr 77 „Tęczowe siódemki”

„Prawdziwe życie” grupa „Odkrywcy” Przedszkole nr 54 „Pod Kasztanami”

Gra planszowa grupa 6 Przedszkole nr 49 im. Tysiąclecia Miasta Wrocławia

„W Zoo” grupa „Listki” Przedszkole nr 47 „Leśny Ludek”

Serdecznie gratulujemy!!!

Zapraszamy po odbiór dyplomów i nagród od dnia 12.12.2022r.

zdjęcia gier planszowych

Zajęcia edukacyjne „Pierwsza pomoc”

Dzieci z „Tajemniczego Ogrodu” brały udział w zajęciach edukacyjnych z zakresu udzielania pierwszej pomocy przedmedycznej. Zajęcia prowadziły Panie ze Straży Miejskiej.

Strażniczka Miejska siedzi na dywanie i pokazuje zgromadzonym dzieciom zawartość apteczkiStrażniczka Miejska siedzi na dywanie, przed nią leżą fantom, apteczka, itp. Pokazuje dzieciom jak udzielać pierwszej pomocyStrażniczka Miejska siedzi na dywanie i pokazuje zgromadzonym dzieciom zawartość apteczki

Certyfikat Europejskiego Sportu Szkolnego

Certyfikat ESS

Europejski Dzień Sportu Szkolnego

30.10.2022r. obchodziliśmy w naszym przedszkolu po raz pierwszy Europejski Dzień Sportu Szkolnego. Wspólnie z Akademią Krokieta i Lamy aktywnie spędziliśmy czas na wspólnej zabawie.

zabawy ruchowe

Zdrowe lizaki 🙂

dzieci jedzą kiwijedzą kiwi

Zajęcia pokazowe z piłki nożnej

W naszym przedszkolu odbyły się zajęcia pokazowe z piłki nożnej poprowadzone przez trenera z klubu sportowego „Spartan”.

dzieci skacządzieci biegnątrener piłki nożnejdzieci kopią piłkę

25 Maja światowy dzień mleka

Dlaczego mleko?

Mleko powinno być podstawą żywienia, w szczególności dzieci. Jednak nie mogą o nim zapominać osoby starsze, kobiety w ciąży oraz matki karmiące, no i mężczyźni. Mleko to nie tylko źródło pełnowartościowego białka, ale także doskonała ochrona przed chorobami serca czy nowotworami.

Dzieci poniżej 12. roku życia powinni wypijać 3 do 4 pełne szklanki mleka dziennie, aby zaspokoić dzienne zapotrzebowanie na wapń.

Mleko zawiera duże ilości wapnia, który oczywiście jest  niezbędny do zdrowego życia. Związany z fosforanami w postaci hydroksyapatytu, jest podstawowym składnikiem mineralnym kości i zębów. Dlatego pamiętajmy, że aby były mocne i zdrowe nasze kości musimy spożywać codziennie odpowiednie ilości wapnia.

Pamiętaj, że zapotrzebowanie na wapń zmienia się wraz z wiekiem i jest magazynowany do 30 roku życia.

Największą ilość wapnia potrzebują dzieci, młodzież w wieku 14-18 lat oraz kobiety po 50. roku życia. W ciągu życia kości ulegają ciągłej przebudowie. Wapń jest pobierany z układu kostnego, a jego niedobory uzupełniane wraz z pożywieniem. Jednak po 35. roku życia proces ten nie jest w pełni równoważony, co przyczynia się do słabnięcia kości.

12 Kwietnia światowy dzień czekolady

12 kwietnia światowy dzień czekolady

 

„Konkurs rodzinny „Rodzina w formie”

7 kwietnia z okazji Światowego Dnia Zdrowia odbyła się wystawa prac konkursowych „Rodzina w formie”. Gratulujemy pomysłów na wspólne aktywne spędzanie czasu 🙂

 2 chłopców i 5 dziewczynek preznetuje dyplomy

Światowy Dzień Zdrowia

7 kwietnia obchodziliśmy Światowy Dzień Zdrowia. Z tej okazji przedszkolaki udały się do Krainy Zdrowia, gdzie mieszkańcy chętnie sięgają po zdrowe przekąski i aktywnie spędzają czas. Dzieci stworzyły plakat zachęcający do zamieszkania w Zdrowej Krainie. Spędziły również wesoło czas w ogrodzie przedszkolnym, gdzie w czasie zabawy doskonaliły swoje umiejętności skoków przez skakankę, kabel oraz przez gumę.

Dzień Budyniu – 31 marca

31 marca to Światowy Dzień Budyniu. Deser ten cieszy się popularnością od wielu lat i podawany jest na różne sposoby – od wersji podstawowej jako oddzielny deser w miseczce z dodatkami (np. bitą śmietaną, owocami czy polewami o rozmaitych smakach), po deser, w którego składzie znajdziemy budyń jako dodatek, np. ciasta, bułki słodkie, pączki, naleśniki itd.

Światowy Dzień Budyniu to doskonała okazja do tego, aby samodzielnie zrobić budyń w domu, bez użycia gotowych półproduktów. Każdy z nas zna budyń dostępny w sklepach, w formie proszku, który należy rozpuścić w niewielkiej ilości mleka i dolać do pozostałej części gotującego się mleka, a następnie zagotować. Jednak samodzielnie w domu możemy wykonać własny budyń, w zdrowszej wersji! Jak to zrobić? Wystarczy zagotować w mleku kaszę jaglaną (najlepiej użyć w tym celu mleka roślinnego bio), następnie zblendować ugotowaną kaszę wraz z ksylitolem (najzdrowsza wersja cukru), dodać ulubione dodatki i gotowe! Taki deser posmakuje nawet tym, którzy nie lubią tradycyjnego budyniu ze względu na jego konsystencję 😉

 

Szpinak jest w Polsce popularną, sezonową rośliną warzywną, uprawianą prawdopodobniej od końca XVII wieku. Pochodzi chyba z Azji, z Persji. W Chinach pojawił się w VII wieku i został nazwany właśnie „perskim warzywem”.

Spożywając szpinak, fundujemy naszemu organizmowi dużą porcję β-karotenu, witamin, głównie C, A, E, K, B1, B2, kwasu foliowego oraz składników mineralnych, takich jak potas, wapń, magnez, fosfor i żelazo.

 

Pietruszkowy zawrót głowy czyli wiosenne nowalijki z okazji obchodów „Pierwszego Dnia Wiosny” 

Wczoraj z okazji obchodów „Pierwszego Dnia Wiosny”, a tym samym dnia zielonego sporządziliśmy i kosztowaliśmy smacznego i zdrowego napoju pietruszkowo-cytrynowo-miodowego 😛 Ależ to było smaaaakowite <3 , a na dodatek zdrowe 😛

 

rpt

Certyfikat Promowania Aktywności Fizycznej

Miło nam poinformować, że nasze przedszkole uzyskało certyfikat promowania aktywności fizycznej. To nasz wspólny sukces, a także kolejny krok w celu propagowania zdrowego tryby życia wśród naszych przedszkolaków.

Tłusty czwartek

Pączek

Był sobie pączek, co nie miał rączek

i okrąglutki był jak miesiączek.

Miał lukrowaną złocistą skórkę,

a w środku dziurkę na konfiturkę.

 

Wszyscy go lubią – starsi i dzieci.

Na jego widok, aż ślinka leci.

Lecz co naprawdę pączki są warte,

To wie najlepiej … Tłusty Czwartek.

Tłusty czwartek to tradycja, która była kultywowana przez naszych rodziców i dziadków i powinna być też kultywowana przez nas tak, aby nauczyły się jej też nasze dzieci i mogły potem przekazać ją swoim dzieciom. Chodzi po prostu o to, aby w tym dniu nie przesadzać z ilością spożytych pączków i faworków. Jeśli zachowamy zdrowy rozsądek i umiar, to na pewno nie odbije się to negatywnie na naszym zdrowiu i równowaga naszego organizmu nie zostanie z żaden sposób zachwiana. A zjadając w tłusty czwartek jednego pączka będziemy mieli tę świadomość, że właśnie podtrzymujemy starą tradycję, zgodnie z którą nasze życie będzie pozbawione przykrości i czeka nas tylko szczęście!

Historia pączka

Dzieci lubią barwne opowieści… Warto zacząć od tego, że dawno temu… już w starożytnym Rzymie świętowało się w taki sposób ostatnie dni kończącej się zimy i nadchodzącą wiosnę. Był to, tak jak teraz, czas zabawy, tańców, picia i jedzenia smakowitych potraw. W Polsce tradycja smażenia pączków narodziła się w XIX wieku. Jednak już wcześniej, w ostatnim tygodniu karnawału, pojawiały się inne smakołyki smażone na tłuszczu, takie jak racuchy czy pampuchy.

Pierwsze pączki

Pierwsze pączki wcale nie przypominały dzisiejszych apetycznych słodkości – były wypiekane z innego rodzaju ciasta (twardszego) i nadziewanego słoniną. Wokół tradycji jedzenia pączków w tłusty czwartek, narosło wiele innych zwyczajów, w tym przesąd, że jeśli ktoś w tłusty czwartek nie zje przynajmniej jednego pączka, to nie będzie się mu wiodło. Poza tym, dawniej, przygotowując pączki, niektóre nadziewało się migdałem lub orzechem. Wierzono, że kto na taki trafi, będzie miał w życiu szczęście.

Wspólne gotowanie

To prawda, że przygotowanie na tłusty czwartek tradycyjnych słodyczy jest bardzo pracochłonne i czasochłonne, tym bardziej jeśli uczestniczy w tym dziecko. Jednak wspólne gotowanie może przynieść Wam wiele radości. Na pewno Twój maluch będzie zachwycony jeśli dasz mu kawałek ciasta, z którego będzie mógł coś ulepić a potem zjeść swoje dzieło. Jednocześnie musisz pamiętać, że część ciasta, które dasz dziecku, z góry trzeba będzie przeznaczyć na straty.

 

Zatem, ze starych zapisów babuni oryginalny przepis na słodkie łakomstwo:

1 kg mąki

6 żółtek

1 jajo

15 dag drożdży

½ 1 mleka

5 łyżek oleju

15 dag cukru kryształu

cukier waniliowy

marmolada

1 kieliszek spirytusu lub ½ kieliszka octu

cukier puder do posypania

1 kg smalcu

Drożdże rozetrzeć zjedna łyżką cukru, dodać 1-2 łyżki mąki, następnie 1-2 łyżki ciepłego mleka, zostawić do wyrośnięcia

w ciepłym miejscu. Żółtka i jajo utrzeć z cukrem kryształem

i waniliowym. Do wyrośniętych drożdży dodać resztę mąki.

Utarte żółtka wyrobić.

Następnie dodać podgrzanego mleka tyle aby ciasto było w sam raz. Później dodać olej, wyrobić, dodać ocet. Ciasto wyrobić na lśniące. Wyrabiać przez około 15 min.

Po wyrobieniu pozostawić w ciepłym miejscu aż podwoi swoją objętość. Następnie rozwałkować część ciasta na grubość 1 ½ centymetra.

Wykrawać szklanką krążki, na środek krążka nałożyć marmoladę

i przykryć go drugim krążkiem. Zlepić obcinając boki szklanką

i pozostawić do wyrośnięcia. Piec w dobrze nagrzanym tłuszczu na złoty kolor.

Smacznego!

Zdrowe Nawyki Żywieniowe

Zapraszamy do zapoznania się ze produktami zawierającymi zdrowe tłuszcze.

Wygrywamy!

Miło nam poinformować, że grupa „Tropiciele” wygrała  konkursu ‘’Moje zdrowe przedszkole’’ realizowanego w ramach projektu  ,,Działania edukacyjne z zakresu promocji zdrowia oraz profilaktyki zachowań ryzykownych w placówkach należących do Wrocławskiej Sieci Przedszkoli i Szkół Promujących Zdrowie – Zdrowa Misja.

Wszystkim przedszkolakom gratulujemy!!!

Zajęcia edukacyjne „Witaminki”

Zabawa i nauka – przedszkolaki poznają walory warzyw i owoców poprzez zmysły węchu, dotyku i smaku.

Program „Zdrowa Misja”

W ramach warsztatów kulinarnych nasze przedszkolaki samodzielnie przygotowują posiłki. Wówczas wszystko smakuje lepiej 🙂

IX Spartakiada w Tajemniczym Ogrodzie- Inaczej

Miło nam poinformować, że konkurs plastyczny „Nasza aktywność ruchowa” w ramach międzyprzedszkolnej IX Spartakiady w Tajemniczym Ogrodzie- Inaczej został rozstrzygnięty! Dziękujemy i gratulujemy wszystkim, którzy podjęli wyzwanie. Jury miało bardzo trudne zadanie z wyłonieniem zwycięzców, gdyż wszystkie nadesłane prace były bardzo twórcze. Serdecznie zapraszamy wszystkich opiekunów laureatów po odbiór dyplomu oraz nagród dla grupy.

Wyłoniono następujących laureatów:

Wyróżnienie otrzymali:

  • Przedszkole nr 23, Ul. Zwycięska 8A, Wrocław; Grupa Sportowcy – 4-latki.
  • Przedszkole nr 77, Ul. Niemcewicza 4, Wrocław; Grupa Świetliki – 5-latki.
  • Przedszkole nr 74 „Mały Piekarczyk”, Ul. Krzywa 3, Wrocław; Grupa III – 4,5-latki.
  • Przedszkole nr 123, Ul. Wojrowicka 3, Wrocław; Grupa Leśne Ludki – 6-latki.
  • Zespół Szkolno- Przedszkolny nr 22 – Przedszkole nr 27, Ul. E. Dembowskiego 37, Wrocław; Grupa II Żuczki – 3,4-latki.
  • Przedszkole nr 35 z oddziałami integracyjnymi „Tęczowy domek”, Ul. Pułaskiego 20A, Wrocław; Grupa Tęczowe Słoneczka – 5-latki.
  • Przedszkole nr 99, Ul. Inowrocławska 9, Wrocław; Grupa IV – 6-latka.
  • Przedszkole nr 25 „Słowiańskie Maluchy”, Ul. Kręta 1A, Wrocław; Grupa VII – 6-latki.

III miejsce

  • Przedszkole nr 54 „Pod Kasztanami”, Ul. E. Wittiga 3, Wrocław; Grupa III, Supersmyki – 5, 6-latki

II miejsce

  • Przedszkole nr 121 „Zielone Przedszkole”, Ul. Tramwajowa 34, Wrocław; Grupa Sówki – 6-latki

I miejsce

  • Przedszkole nr 109 z oddziałami integracyjnymi, Ul. Nowowiejska 80A, Wrocław; Grupa IV – 6-latki.

 

Zapraszamy po osobisty odbiór nagród w dniach od 15.11.2021r. do 19.11.2021r. w godzinach 630 – 1700 do Naszego Przedszkola Nr 2 „Tajemniczy Ogród”.

Jeszcze raz serdecznie gratulujemy !

 

Sport to zdrowie

Staramy się wykorzystać każdą okazję do propagowania ruchu i aktywnego spędzania czasu wśród naszych przedszkolaków. Chętnie udostępniamy nasze sale, ogród i sprzęt sportowy do przeprowadzenia zajęć pokazowych przez kluby sportowe. Ostatnio dzieci miały okazję ćwiczyć z trenerem piłki nożnej. Mamy nadzieję, że przedszkolaki będą chciały kontynuować swoją przygodę z piłką 🙂

Projekt „Zdrowa Misja”

Nasze przedszkole bierze udział w projekcie edukacyjnym finansowanym przez Gminę Wrocław. Celem programu jest promocja zdrowego stylu życia wśród dzieci i młodzieży oraz przeciwdziałanie zagrożeniom zdrowotnym spowodowanym nieodpowiednią dietą oraz  brakiem ruchu. Cykliczne spotkania i warsztaty kulinarne dostarczają dzieciom wiedzy na temat zdrowego żywienia. Przedszkolaki mają okazję samodzielnie przygotowywać zdrowe posiłki, przekąski i soki. Jest to najlepsza droga do wyrobienia w sobie nawyków związanych ze zdrowym stylem życia.

Nasze Przedszkole należy do Wrocławskiej Sieci Przedszkoli Promujących Zdrowie.

Kolorowa sowa

Program Przedszkola nr2  „Tajemniczy Ogród”

Promującego Edukację Zdrowotną

„DZIECI Z OGRODU TAJEMNICZEGO

ŻYJĄ WEDŁUG PROGRAMU ZDROWEGO”

 

 

„Sport to zdrowie”

Gimnastyka ogólnorozwojowa z elementami gimnastyki korekcyjnej

Prowadzący zajęcia – mgr Agnieszka Huber, nauczyciel wychowania fizycznego i gimnastyki korekcyjnej

W naszym  przedszkolu zajęcia odbywają się 2 razy w tygodniu (wtorki i czwartki) w godzinach porannych dla każdej grupy. Czas trwania jednych zajęć to 30 minut.

Zajęcia prowadzone są zarówno w salach przedszkolnych na dywanie, jak i na powietrzu w ogrodzie przedszkolnym w postaci gier i zabaw terenowych, sprawnościowego toru przeszkód.

Tematyka zajęć ogólnorozwojowych z elementami gimnastyki korekcyjnej dotyczy:

– wyrabiania nawyku utrzymywania prawidłowej postawy ciała

– rozwijania sprawności ruchowej dziecka

– kształtowania nawyku zdrowego stylu życia

Do realizacji tych zadań w postaci ćwiczeń i zabaw ruchowych wykorzystywany jest sprzęt gimnastyczny, zarówno przybory typowe: szarfy, obręcze, woreczki, piłeczki, kółka, pachołki skakanki,   piłki duże, jak i przybory nietypowe : gazety, piórka, balony.

Kształtowane są cechy motoryczne takie, jak: szybkość, siła, zręczność, zwinność, koordynacja ruchowa,  orientacja w przestrzeni.

Metody stosowane: opowieści ruchowej (głównie w grupie 3 latków), naśladowcza, zadaniowa, inwencji twórczej (w grupie 4-5, i 6 latków)

Formy: wyścigi rzędów, pokazowa, w parach, indywidualna, małych grup, obwodów ćwiczebnych

W zajęciach wykorzystuje się muzykę, stosuje piosenki znane i mniej znane dzieciom. Dzieci naśladują ruchem elementy opowieści słownej bądź utworu.  Kształtowane jest poczucie rytmu w  grupowych układach tanecznych i tańcach np. polonezie.