W tym miejscu realizowany jest projekt wolontariatu
Europejskiego Korpusu Solidarności
“Proud volunteers for solidarity 5”
- 2022-31PL01-ESC51-VTJ-000068380
Projekt realizowany przy wsparciu
finansowym Komisji Europejskiej
Na chwilę obecną gościmy w naszym przedszkolu wolontariuszki programu Erasmus+ pod patronatem Europejskiego Korpusu Solidarności i Fundacji Prom: Beyzę z Turcji oraz Dunę z Hiszpanii
Wolontariuszki Europejskiego Korpusu Solidarności we współpracy z Fundacją Integracji Społecznej “Prom”
W tym miejscu realizowany jest projekt wolontariatu
Europejskiego Korpusu Solidarności
“Proud volunteers for solidarity 2”
- 2019-3-PL01-ESC11-077908
Projekt realizowany przy wsparciu
finansowym Komisji Europejskiej
Na chwilę obecną mamy gościmy w naszym przedszkolu trzy wolontariuszki programu Erasmus+ pod patronatem Europejskiego Korpusu Solidarności i Fundacji Prom: Vasiliki z Grecji, Giada z Włoch i Noelia z Hiszpanii.
Nadszedł czas, abyśmy poznali je lepiej – co skłoniło je do udziału w wolontariacie, jakie są ich plany zawodowe, czym się interesują i jak lubią spędzać czas wolny. W tym celu nasze wolontariuszki przygotowały krótkie prezentacje o sobie samych. Poznajmy się bliżej 🙂
Vasiliki
Nazywam się Wasiliki (i jestem z Grecji. Mam 23 lata. Studiowałam edukację przedszkolną na Uniwersytecie w Atenach (UoA). Lubię pracę z dziećmi i poznawanie innych kultur, dlatego wybrałam udział w wolontariacie Erasmus+ pod patronatem Europejskiego Korpusu Solidarności i Fundacji “Prom”.
Biorąc udział w projekcie bez znajomości języka kraju goszczącego, można uświadomić sobie znaczenie mowy ciała w komunikacji. Bardzo interesujące jest dla mnie to, jak dzieci radzą sobie w komunikacji z osobą, która posługuje się innym językiem. Jakie kanały wykorzystują do tego, aby się porozumieć i przekazać swoje potrzeby.
Moim największym hobby są podróże połączone z poznawaniem i doświadczaniem innych kultur oraz spotkaniami z ludzi z całego świata. Takie eksploracje podróżnicze uświadamiają mi, jak wiele nas łączy, bez względu na to skąd pochodzimy. Wolny czas lubię też spędzać czas na łonie natury spacerując po parkach przyrody lub w górach.
Noelia
Mam na imię Noelia, mam 22 lata i pochodzę z Hiszpanii. Obecnie pracuję jako wolontariuszka w Przedszkolu nr 2 dzięki Fundacji Prom i Europejskiemu Korpusowi Solidarności.
Pewnie zastanawiacie się, dlaczego zdecydowałam się zostać wolontariuszką w przedszkolu… Niedawno skończyłam studia na uniwersytecie i uzyskałam tytuł nauczyciela wychowania przedszkolnego. Zawsze ciekawiła mnie praca w obcym kraju, a bycie nauczycielem to moje powołanie, więc… czy jest lepszy sposób, aby to zrobić poprzez program wolontariatu?
Jestem osobą bardzo zdeterminowaną i kiedy pojawia się w mojej głowie jakiś pomysł uparcie, dążę do jego realizacji. Wolontariat w przedszkolu jest moim celem i osobistym wyzwaniem, aby ciągle się uczyć i doskonalić jako nauczyciel poprzez obserwowanie pracy innych nauczycieli oraz uczenie się od dzieci.
W wolnym czasie lubię podróżować, spacerować na łonie natury, robić zdjęcia, uczestniczyć w wydarzeniach kulturalnych lub spędzać czas w gronie najbliższych.
Jestem bardzo szczęśliwa, że mogę uczestniczyć w programie wolontariatu i z każdym dniem coraz bardziej poznawać Polskę, jej kulturę, język i ludzi! Mam nadzieję, że ta krótka prezentacja pomoże Wam lepiej mnie poznać 🙂
Giada
Nazywam się Giada, mam 25 lat i pochodzę z wyjątkowego, pięknego miejsca, pomiędzy wzgórzami i przedalpejskimi jeziorami w północnych Włoszech.
Studiowałam historię, ale również bardzo interesuję się edukacją. Jestem w Polsce, bo to niezwykły naród, a jego ludzie są wyjątkowi, życzliwi, pogodni i mili.
Moje ulubione danie to pizzoccheri (danie kuchni włoskiej, jednak nie jest to spaghetti, ani pizza).
Lubię spacerować, jeździć na rowerze, pływać na świeżym powietrzu, w rzekach lub jeziorach, jeździć na łyżwach, po drodze i na lodzie. Moim ulubionym kolorem jest teraz liliowy, ale to ciągle się zmienia 😉 . Ulubiona pora roku to wiosna, szczególnie na początku: kiedy kwitną kwiaty, dni stają się dłuższe, a trawa zielenieje. Lubię wiosną siedzieć na trawie, patrzeć w błękitne niebo i czuć świeże źdźbła pod stopami.
WOLONTARIAT W PRZEDSZKOLU.
Od marca 2015 r. w naszym przedszkolu realizowany jest projekt : „ RAZEM POZNAJEMY SEKRETY TAJEMNICZEGO OGRODU”
Gościliśmy już wolontariuszkę Lenkę ze Słowacji i wolontariusza Marcio z Portugalii i wolontariuszkę Ines z Portugalii, wolontariuszkę Maria z Hiszpanii oraz wolontariuszkę Hojni z Węgier. Obecnie oczekujemy na kolejnych wolontariuszy.
Głównym celem projektu Wolontariat w Przedszkolu „ RAZEM POZNAJEMY SEKRETY TAJEMNICZEGO OGRODU” jest zdobywanie nowych doświadczeń przez wszystkich uczestników projektu m.in. w nabywaniu umiejętności interpersonalnych w nawiązywaniu pozytywnych relacji z otoczeniem a także w poznawaniu języków obcych, kultury i tradycji innych krajów.
Projekt zakłada wyposażenie dzieci przedszkolnych w ogólną wiedzę o Europie oraz rozwijanie otwartości na świat i ludzi.
Wolontariusze aktywnie uczestniczą we wszystkich działaniach przedszkola a w szczególności takich jak : pomoc w opiece nad dziećmi, pomoc dzieciom w czynnościach samoobsługowych, pomoc w prowadzeniu zajęć artystycznych, plastycznych, muzycznych, ruchowych, prowadzenie zabaw pochodzących z regionu, z których pochodzi wolontariusz, innych działań wynikających z planu pracy przedszkola ( współudział w przygotowaniu uroczystości i imprez, akcji charytatywnych, tworzenie dekoracji , oprawy estetycznej przedszkola ) itp. Wolontariuszom natomiast udział w projekcie umożliwi poznanie zwyczajów naszego kraju, specyfiki funkcjonowania przedszkola, nauki języka polskiego oraz nabycia nowych doświadczeń związanych z pracą z dziećmi.
6:30–8:00 schodzenie się dzieci do przedszkola; zabawy swobodne, praca indywidualna i w małych zespołach
8:00–8:30 gimnastyka poranna, czynności porządkowe, higieniczne, samoobsługowe
8:30–9:00 ŚNIADANIE i realizacja zadań programowych w tym zakresie
9:00–10:00 REALIZACJA ZADAŃ EDUKACYJNYCH
10:00–10:15 czynności porządkowo-higieniczne i samoobsługowe, przygotowanie do wyjścia na powietrze
10:15–11:15 spacery, wycieczki, zajęcia sportowe, zabawy ruchowe w terenie
11:15–11:30 czynności samoobsługowe i higieniczne, przygotowanie do obiadu
11:30–12:10 OBIAD i realizacja zadań programowych w tym zakresie
12:10–12:30 zajęcia relaksacyjne; głośne czytanie dzieciom, muzykoterapia*
12:30–13:00 zabawy dowolne, praca indywidualna z dzieckiem
13:00–13:10 czynności samoobsługowe i higieniczne, przygotowanie do wyjścia do ogrodu
13:10–13:50 zabawy dowolne i organizowane w ogrodzie przedszkolnym
13:50–14:00 czynności higieniczno-samoobsługowe, przygotowanie do podwieczorku
14:00–14:15 PODWIECZOREK
14:15–17:30 zabawy swobodne według zainteresowań dzieci, zabawy integracyjne, praca indywidualna z dzieckiem, pobyt na powietrzu, rozchodzenie się dzieci
UWAGI:
* grupa najmłodsza – leżakowanie 12:10–13:50
Nasze przedszkole powstało 20.10.1945 roku z inicjatywy wychowawczyni Danuty Szabłowej. Ze względu na braki lokalowe, mieściło się w budynku szkolnym przy ulicy Krajewskiego. Wówczas do przedszkola uczęszczało 30 dzieci w różnym wieku. Dużo było dzieci autochtonów – nie znających języka polskiego. Pierwszego września 1947 roku kierowniczką przedszkola została pani Genowefa Kwiecińska, która po wielu staraniach w 1950 roku otrzymała budynek przy ulicy Lampego 5, obecnej ulicy Walerego Sławka. Była to willa z gęsto zalesionym ogrodem.
Dzisiaj w tej samej willi nadal mieści się przedszkole – trzyoddziałowe. Jest to mała, kameralna placówka, dzięki czemu dobrze znają się dzieci, rodzice i cały personel. Posiadamy 3 sale zabaw – jedna dla każdej grupy oraz osobną salę do zajęć dodatkowych. Ważnym atutem przedszkola jest duży, pięknie zalesiony ogród, jakby część Parku Szczytnickiego. Są tu okazy takich drzew jak: dęby, świerki, sosny, brzozy, klony, jesiony, a większość z nich ma ponad 100 lat. Oprócz drzew rośnie mnóstwo krzewów ozdobnych, które tworzą prawdziwą oazę zieleni, ponadto chronią dzieci przed zanieczyszczeniami powietrza, hałasem, i upalnym słońcem. Zimą dzieci mogą szusować z ogrodowej górki na sankach, co sprawia im niesamowitą frajdę. Stałymi mieszkańcami naszego ogrodu są wiewiórki i ogromna ilość ptaków, najbarwniejsze to dzięcioły, a w zimie wróble i sikorki. Wiosną budzi się ze snu wiele owadów: biedronki, pszczoły, gąsienice, motyle, żuki, ślimaki. Dzięki temu dzieci mają okazję obserwować przyrodę ożywioną przez cały rok. Jesteśmy miłośnikami naszego ogrodu i przyrody w ogóle, dlatego należymy do Ligii Ochrony Przyrody. Włączamy się w różne akcje na rzecz środowiska naturalnego (np. sprzątanie świata, zbieranie surowców wtórnych, dosadzanie drzewek, konkursy przyrodnicze, wycieczki).
Główne kierunki pracy
- zapewnienie dzieciom optymalnej adaptacji,
- kształtowanie postaw proekologicznych,
- edukacja zdrowotna,
- edukacja teatralna,
- regionalizm wewnątrzprzedszkolny.
Programy i Projekty
- „Program wychowania przedszkolnego”, wydawnictwo MAC, W. Żaba-Żabińska, M. Kwaśniewska, Joanna Lendzion
- Program przeciwdziałania próchnicy jamy ustnej.
- Program Promocji Zdrowia „Dzieci z Tajemniczego Ogrodu żyją według programu zdrowotnego””,
- Program wychowawczy „Prawidłowe funkcjonowanie dziecka w grupie w oparciu o wzmocnienia pozytywne”
- Program „Cały Wrocław czyta”.
- Jarmark Jesienny,
- Andrzejki,
- Mikołajki,
- Spotkanie przy choince – Jasełka,
- Bal karnawałowy,
- Dzień Babci i Dziadka,
- Powitanie Wiosny,
- Dzień Mamy i Taty,
- Pasowanie na Przedszkolaka,
- Festyn Rodzinny,
- Pożegnanie Starszaków.
Ponadto: wycieczki 3 w ciągu roku, udział w konkursach, przeglądach, festiwalach.
Zajęcia dodatkowe bezpłatne dla wszystkich dzieci sfinansowane ze środków gminy Wrocław:
SKRZATY
Rytmika |
piątek
11.00-11.30 |
||||
Gimnastyka korekcyjna |
wtorek
9.30-10.00 |
czwartek
9.30-10.00 |
|||
Religia |
poniedziałek
9.30-9.45 |
wtorek
9.30-9.45 |
piątek
9.00.-9.30. |
||
Zabawy sportowe z elementami karate „Mali Wspaniali” |
piątek
10.00-10.30 |
||||
logopeda |
środa
8.00-11.00 |
OGRODNICY
Rytmika |
piątek
12.00-12.30 |
||||
Gimnastyka korekcyjna |
wtorek
9.30-10.00 |
czwartek
9.30.-10.30. |
|||
Religia |
poniedziałek
9.00-9.30 |
wtorek 9.00-9.30 |
|||
Zabawy sportowe z elementami karate „Mali Wspaniali” |
piątek
9.30-10.00 |
||||
logopeda |
środa
8.00-11.00 |
TROPICIELE
Rytmika |
piątek
12.30-13.00 |
||||
Gimnastyka korekcyjna |
wtorek
10.00-10.30 |
czwartek
10.00-10.30 |
|||
Religia |
poniedziałek
9.30-10.00 |
wtorek
9.30-10.00 |
|||
Zabawy sportowe z elementami karate „Mali Wspaniali” |
piątek
9.00-9.30 |
||||
logopeda |
środa
8.00-11.00. |
W ramach realizacji podstawy programowej nauczyciele organizując zajęcia o charterze artystyczno edukacyjnym i językowym
OPIEKA STOMATOLOGICZNA W RAMACH UCZESTNICTWA PRZEDSZKOLA W PROGRAMIE: „Profilaktyka próchnicy zębów u dzieci w wieku przedszkolnym”
Przedszkole realizować będzie program „Profilaktyka próchnicy zębów u dzieci w wieku przedszkolnym”Działania w ramach programu to m.in.:
- spotkanie dzieci z lekarzem stomatologiem,
- spotkanie lekarza stomatologa z rodzicami,
- wizyty rodziców z dziećmi w gabinecie stomatologicznym,
- realizacja zajęć edukacyjnych z dziećmi,
- wyposażenie dzieci w szczoteczki i pasty do zębów,
- modyfikacja jadłospisu, ograniczenie słodyczy.
Liczymy na współpracę Rodziców!
Drodzy Rodzice, serdecznie dziękujemy za uczestnictwo w spotkaniu z lekarzem stomatologiem. Osoby nieobecne mogą zgłaszać się do nauczycieli po Karty Opieki Stomatologicznej.
W ramach współpracy można zapisać się na bezpłatny przegląd, instruktaż higieny jamy ustnej i zabieg fluoryzacji lub lakowania zębów.
Zapraszamy!
ARTIDENT Klinika Stomatologii Estetycznej i Ortodoncji
ul. Wyszyńskiego 144c – 146a we Wrocławiu
tel. 71 321 61 07
kom: 606 91 77 42
e-mail : artident@artident.pl
Drogi Rodzicu, jeśli masz pytania do stomatologa– wyslij e-mail.
4 sposoby, by przekonać dziecko do warzyw
Jak sprytnie podać małemu niejadkowi warzywa?
- Małe porcje na początek. Na początek wystarczy mała łyżka surówki czy strączek fasolki szparagowej itd. Cierpliwość popłaca!
- Ukrywaj warzywa w innych potrawach. Utartą marchewkę podaj z jogurtem, kalafior połączony z ziemniakami itp.
- Zmieniaj lekko smak warzyw. Polej warzywa masłem, keczupem, majonezem, posyp utartym żółtym serem i zapiecz.
- Podawaj i nazywaj z fantazją. Z pomidora i jajka zrób grzybka, z połówki ziemniaka i marchewki jeżyka, z kalafiora owieczkę. Pobudź wyobraźnię dziecka.
Dlaczego dziecko powinno jeść warzywa? Warzywa dostarczają błonnika, składników mineralnych, witamin, których brak w diecie skutkuje podatnością na infekcje, zaparciami.
Ile porcji warzyw dziennie musi jeść przedszkolak? Co najmniej 3: w zupie, drugim daniu i śniadaniu lub kolacji.